TVÅRÄTTERS

Igår var det lill-lördag och det firades med god mat och nyttig efterrätt....
Jag lagade en lyx måltid medan Andreas var ute och sprang. Huvudrätten blev honungs- och chilimarinerad fläskfilé fylld med blåmögelost och soltorkade tomater med palsternackspuré och rödvinssås..
Till efterrätt blev det fryst yoghurt med riktiga rosenblad och chocklad stänger. Yoghurten köpte jag på Netto och det var en lyx yoghurt med lite mer fett (typ som delikatess yoghurten man köpte när man var liten i små förpackningar) som jag sedan bara fryste in. Rosenbladen penslade jag med äggvita och doppade i socker och lät torka. Det var spännande att äta rosor, men ingen vidare smak man kände mest bara sockret, men det blev fint som dekoration :)
Det blev uppskattat av både Andreas och av mig...
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0