KULTURELLA JAG

Jag har glömt berätta om min senaste vecka då jag besökt både Göteborgs stadsteater, Operan och SVT. Jag var även och tittade på min första operaföreställning, den hette Lucia Di Lammermoor och det var en "Romeo och Julia" berättelse om två personers kärlek till varandra. Den var grymt bra, jag bölade inte som Julia Roberts gjorde i Pretty Woman men jag skulle helt klart kunna gå på opera fler gånger. Vi var även på SVT och fick en förläsning av en kille som var programansvarig för underhållning och drama sen fick vi även en rundvandring i huset. Vi fick kolla in studion där de spelar in västnytt och även deras studio där de spelar in Vem vet mest och På spåret m.m. Sen fick vi se en glimt av Janne Josefsson och Lasse Kronér, när Lasse hörde att vi pratade engelska så såg han sin chans och försökte intala oss att han var en svensk top model...vi gick inte riktigt på det :)

 

Nu sitter jag och Andreas på balkongen och steker, när solen snart går bakom huset ska vi gå ner en runda på stan och ikväll blir det bio! Förresten bilden är tagen på stadsteatern i deras största salong.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0