Waimea Bay

Vi har hittat världens finaste strand. Eller så kan jag kanske inte säga för vi har inte varit på alla världens stränder. Waimea Bay är däremot den finaste stranden jag någonsin vart på, tom finare än Åhus :) Det tog 2 timmar med buss att ta sig till denna stranden då den ligger på andra sidan ön så jag och Andreas gick upp kl 06.00 imorse. Vi tog bussen kl 07.00 och var framme vid stranden två timmar senare där vi käka frukost med en underbar utsikt.


Stranden har ganska häftiga våger att erbjuda, dvs ingen strand för badkrukor. Idag var det rödflagg, vilket innebar att vågorna var extra stora.




Det var riktigt roligt att försöka simma med i vågen och coolt hur man kände att vågen tog över och man hade inte så mkt att säga till om. Jag åkte med i en våg och Andreas sa att han sett hur jag lyckats fånga vågen och sen när vågen bröt såg han helt plötsligt min fötter sticka up ur vattnet. För när vågen bröt så blev det automatiskt att man följde med och gjorde en kullerbytta inne i vågen :)

 

en riktig cooling som inte var alls rädd för de stora vågorna

 

 

På morgonen vid 9 var vi i princip själva på stranden, men efter lunch var det ganska mkt folk.

 

 

 

Gissa vilken som är min sarong :)

 

 

Härligt

 

 

 

Jag avslutar med min favorit bild från dagens alla 400 bilder :)

 

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Amelie

Det ser underbart härligt ut! Bara längtar tills jag o emma kommer dit:)

2010-03-14 @ 19:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0