The Original Pancake House

Idag är det söndag och jag och Andreas firar att vi varit tillsammans i 1/20 pärlbröllops år. Vi började dagen med att besöka pancake house här i Honolulu, som för övrigt ligger i samma hus som jag jobbar så jag har varit sugen att gå hit ett bra tag. Det blev pannkakor till frukost vilket var oerhört gott..

Så här såg Andreas pannkakor ut, med chokladbitar innuti.

 

Sen blev det ett glas mjölk till det.

 

Lingonsylt med grädde! Oj vad man saknar lingonsylt, eller ja egentligen allt som man inte kan köpa här så som kaviar och saltlakrits. Vi har faktiskt hittat vårt substitut till lingonsylt, nämligen tranbärssylt. Det smakar i princip likadant fast tranbärssylten är inte lika söt och har större bär, men den fyller sin funktion.

 

Så när jag såg att de serverade svenska pannkakor med lingonsylt kunde jag inte motstå det.


Detta var inte allt vi gjorde idag, men fler inlägg kommer inom kort!

 

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0