Språkproblem (Språk problem)

Min svenska har blivit hemsk, jag har insett det nu när jag skriver på svenska vilket jag inte gjort på ett tag. Det som har påverkats mest är min särskrivning och det skyller jag nog helt och fullt på engelskan där de särskriver ALLT. Jag satt och knåpa på mitt CV idag och jag höll på att särskriva nybörjare (dvs. "ny börjare"). Då har det helt klart gått för långt, så nu har jag satt upp ett mission att bättra mig från och med nu.

En annan sak som engelskan gjort är att jag hade min första dröm på engelska för några dagar sen. Det hemska var att jag i drömmen pratade urusel engelska medan alla andra pratade flytande med perfekt dialekt.

Igår somnade jag innan Andreas gick och la sig, då han hade lite plugg att fixa. Så när han kom in i sovrummet för att gå och lägga sig hade jag satt mig upp i sängen och sagt "gick det fort?" (vet inte om jag åkte bergodalbana eller något sådant) Men Andreas hade frågat "menar du för dig att somna?" Då hade jag svarat "open" (alltså som i det engelska ordet öppen) ?!?

Ibland hade man kunnat betala mycket för att försvinna in i drömmens värld igen :)

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0