Snorkling

Idag önskade jag att vi ägde en undervattenskamera...



...anledningen till det är att jag skulle vilja ta kort på alla de fina fiskar som vi såg när vi snorkla i reven i Hanauma Bay. Det var fiskar i alla regnbågens färger, jag tyckte nog nästan detta stället var finare än Barriär revet i Australien. Så hit ska vi åka igen, då ska vi dock titta efter hur tidvattnet ligger till, för idag var det ganska lågt vilket gjorde det svårt för oss att snorkla över de höga reven.

 

Hanauma Bay är ett naturreservat sedan 60-talet och det finns till för att bevara revet och alla dess koraller. Innan man fick gå ner på stranden var alla tvungna att titta på en kort videofilm där man blev informerad om vad man fick och inte fick göra.

 

 

På eftermiddagen åkte vi till Pearl Harbour

 

 

Här var Andreas i farten med luftvärnskanonen

 

Ytterligare en bild över Pearl Harbour

 

Senare på eftermiddagen åkte vi till ett shoppingcenter med ca 50 outlet butiker. Vi kom dit en timma innan stängning så vi hann inte med allt, och jag tittade av någon konstig anledning mer på barnkläder än på kläder till mig själv. Sen var både jag och A för trötta för att åka hem och laga mat så det blev vietnamesiskt take away, underbart gott.

Ha det bra!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0