Potluck

Vi ska ha potluck=knytkalas på jobbet den 5:e April. Tanken är att alla på jobbet ska ta med sig ngt i matväg ifrån sin kultur/sitt land. Vi är en ganska spridd skara med folk från olika ställen så det kan bli spännande. Det jobbiga är att jag inte vet vad jag ska ta med mig, och vi har inte någon ugn bara micro. Därför tänkte jag om ni där hemma har ngr förslag på vad jag kan laga och ta med mig (som inte innefattar ugn)? helst inget för avancerat som typ "spiddekauga" (läs: spettekaka).

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: emma

Det jag kan komma på är köttbullar.. Det pratade de mycket om, svenska köttbullar liksom.. Annars är det svårt.. Med tanke på att ni inte har ugn.. Annars hade väl rulltårta kanske? eller nej är det svenskt? Hum... tåls att fundera på detta :)

2010-03-18 @ 13:16:22
URL: http://emmath.blogg.se/
Postat av: Pappa/Mamma

Ja, köttbullar är väl typiskt svenskt. Annars kanske kåldolmar eller ärtsoppa med varm punch.

2010-03-18 @ 20:09:11
Postat av: Mamma

Knäckebröd med Kalles kaviar.

Kan man skicka något med Emma kanske?

2010-03-18 @ 20:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0