Operation Kackerlacka

Har precis dödat en kackerlacka i lägenheten. Och jag vet, det ska man inte göra för då söndrar den ut ngn vätska som tillkallar fler. Så nu ligger jag nere vid poolen och vågar inte gå upp, som tur e så är det väldigt skönt här nere.

Anledningen till att vi tog en lägenhet som låg högt upp var ju dels för utsikten men även för att slippa kackerlackorna. Är man ute och går om kvällarna ser man ganska många kackerlackor som springor runt.

Denna som jag dödade var ganska liten och jag såg den först i vasken i köket. Då tänkte jag att jag skulle snällt fånga den i ett papper och ta ut den utomhus. Men detta var lättare sagt än gjort, de är helt galet snabba när det väl kommer till kritan. Jag sprang runt i lägenheten som en yr höna i säkert 5 minuter, för ville för allt i världen inte bli av med den, och sedan vakna upp mitt i natten av att det kittlar i örat.

Tillslut hoppade jag på den och jag tryckte visst inte så lätt med pappret som jag trodde, så den blev mosad. Jag sprang snabbt och spolade ner den i toastolen och sen spruta jag rengöringsmedel på stället där jag dödade den i hopp om att vad den nu än utsöndrat skulle försvinna.

Nu blev det ett långt inlägg om en liten stackars kackerlacka men händer inte så mkt annat spännande idag än att jag jobbar på C-uppsatsen nere vid poolen.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Malin

usch vad äckligt med kackerlacka o jag är sjukt imponerad av att du dödade den själv martina!! ännu mer imponerad av att du tänkte bära den levandes i handen hela vägen ut. USCH:)

2010-03-06 @ 12:59:56
Postat av: Ing-Marie

Du som brukar ta så bra bilder, var är bildbeviset på bytet?

2010-03-06 @ 20:12:12
Postat av: Gunnar

Håller med Ing-Marie, upp till bevis, finns säkert några till i lägenheten hi hi, ta fram simfötterna, det enda som hjälper att jaga med.

2010-03-06 @ 20:57:14
URL: http://livinglovin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0