Girl scout cookies

Min chef är för rolig, igår morse när han kom in till kontoret så berättade han att han börjat sitt "nya" liv. Vilket innebar att han skulle börja äta lite nyttigare och därför hade han köpt med sig en färdig portion med havregrynsgröt. En halvtimme efter han berättat detta för mig kommer en annan jobbarkompis in på kontoret och utroper "Girl scout cookies" och alla på kontoret blev som galna. Då får jag kanske förklara vad detta begrepp betyder: Det är kakor som man endast kan köpa av flickor som är engagerade i scouterna, och de finns i en mängd olika smaker och är VÄLDIGT populära här i USA. Säsongen har precis dragit igång för kakorna, och dottern till min arbetskollega är med i scouterna så alla på jobbet hade gjort sin egen lilla beställningslista som hon nu hade med sig. Min chef hade beställt sex förpackningar och när det närmade sig lunch var ett av min chefs 6 kakpaket tomt och gröten stod i princip orörd :)

Vädret har faktiskt varit lite svajjigt här de senaste dagarna, tydligen ska Mars var den regnigaste månaden på året, känns som det regnat varje dag i en hel vecka nu. Det som är bra är att det regnar i 5-10 minuter sen spricker det upp och blir blå himmel och sol så inget Sverige regn vi pratar om som kan hålla på i månader.

Hann med en shoppingrunda efter jobbet också och köpte en riktigt läcker hatt som jag letat efter ett tag. Nu sitter jag och Andreas i köket och tittar på solnedgången och pluggar. Har förresten varit här i exakt en månad nu, och skulle bara vilja frysa tiden...

 


Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: emma

Fin hatt på en fin Tina!

2010-03-11 @ 11:16:21
URL: http://emmath.blogg.se/
Postat av: sara

Världens vackraste Tina!!

2010-03-12 @ 21:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0