Dole plantations

I Lördags åkte vi till Dole plantations, sammanfattningsvis är det en "pineapple experience".


Där finns även världens största "maze" vet inte riktigt vad det heter på Svenska, men den såg ut så här ovanifrån och det är en labyrint byggd av höga och täta buskar (det är inte jag som tagit bilden).

Det gick ut på att hitta upp symboler som gömde sig inne i labyrinten, och den som var klar först var även den som vann. Det fanns kartor at få för den som ville, och det kan jag säga behövdes för det var inte alldeles enkelt att hitta.

 

Med orientering i blodet så höll jag hårt i min karta, medan Andreas mest gick in för att ligga på lur och skrämmas.

 

Här har Andreas "fastnat" i djungeln

 

Så här växer ananas, för den som inte visste.

 

Snygga

 

Fin utsikt över plantagen

 

 

Andreas tyckte jag skulle försöka sälja in vår fina hyrbil till kameran, som gammal Rejmesbil jobbare så har jag fortfarande känslan kvar :)

Ha det bra!

 

 

 

 

 

 



Kommentarer
Postat av: emma

Jaså är det så de växer, visste inte jag.. Men sen är jag ju inte så allmänbildad heller.. Hade du försökt sälja en bil till mig hade jag nog köpt den =)

2010-03-10 @ 15:29:56
URL: http://emmath.blogg.se/
Postat av: Carolina

Inte posade du så när vi jobbade ihop. Hade du gjort det så kanske vi hade haft lite fler körningar ;)

2010-03-11 @ 19:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0