DATORFODRAL

Jag har som sagt köpt en ny dator och för att skydda denna nya familjemedlem kom jag på att sy ett fodral till den. Jag tycker att alla som finns att köpa är ganska fula, och då jag visste hur jag ville att min skulle se ut gick jag till syaffären i Köping och inhandla allt jag behövde. Det som behövdes var en dragkedja, innertyg, stoppning och slutligen yttertyget. Jag valde galon som yttertyg på grund av att det är vattenavvisande och tittar man långt ifrån ser det ut som skinn och som innertyg valde jag ett svart-vitt rutigt tyg.
För att göra en snabbresumé av hur proceduren gick till gjorde jag en innerficka av det rutiga tyget där jag la stoppning emellan för att det ska skydda datorn mot att bli kantstött. Sedan satte jag galontyget på yttersidan och när man öppnar dragkedjan så ser man det rutiga innertyget. Den blev super snygg måste jag säga...
Kom på att jag inte tagit en bild på det slutgiltiga resultatet, men tittar ni på bilden till höger ser ni någorlunda hur slutresultatet blev. Ska lägga upp en bild på den senare...
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0