Taco

Häromdagen var jag och Andreas nere vid hamnen som ligger i downtown, här kommer lite bilder därifrån.



Tittade man ner för kanten såg man detta fiskstimmet med ett gäng färgglada små fiskar, och väldigt blått vatten dessutom. Här kommer en till från hamnen..

 

Det börjar kännas bättre och bättre med praktiken, har fått en massa uppgifter så nu rullar allt på. Fick ett större projekt idag som jag nog kommer hålla på med ett tag framöver lite till och från. Det innebär att jag ska ringa runt till företag på Hawaii och göra en undersökning hur deras marknasförings åtgärder ser ut (om de nu har några). Anledningen till detta är att mitt företag erbjuder tjänster så som event, webdesign, reklam i tv program, social media, reklam i deras tidning m.m. Med min undersökning kommer de då kunna veta vilka företag som behöver hjälp coh vad de då skulle behöva hjälp med (Vet inte riktigt om jag förklarade det så bra för en icke marknadsförare), men ni förstår kanske helheten i alla fall. På måndag ska jag även börja jobba med social media marknadsföring. Vad det innebär i korthet är att mitt företag hjälper andra företag att uppdatera deras facebook Twitter och MySpace sidor, så känns ju lite som min grej att sitta inne på facebok hela dagarna :)

Min chef (han med high-five) slutar aldrig förvåna mig, idag fick jag reda på att han sökt till American Idol denna säsongen, tyvärr kom han inte vidare (vilket jag faktiskt misstänkte), låten han ställde upp med var Pokerface med Lady Gaga (vilken klassiker). Han och jag sitter inne på samma kontor, och vi brukar lyssna på musik. Idag råkade jag nynna med till en Britney Spears låt. Då utbrister min chef: "Va, Vet du vem det här är? har ni hört Britney Spears i Sverige?" :)

Ikväll blev det tacokväll för att fira att det är helg för min del (och lite rödvin)..

 

 

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0