Sushi plate

Visste ni att solen förlorar ca 4200000000 kilogram varje sekund? Det visste inte jag heller innan, men nu när jag har en pojkvän som pluggar astronomi får jag lära mig sådana här intressanta saker varje dag.

Idag är det Alla Hjärtants Dag och Kinesiskt nyår, det har vi firat med sol och bad vid poolen. Nu ikväll gick vi ner mot Waikiki som är ett känt område här i Honolulu nära där vi bor, där mkt shopping och restauranger finns. Vi träffade på massa konstiga utklädda varelser som såg ut som odjur, de var där för att fira in det nya kinesiska året.




Tyvärr var den svår att få med på bild, då den hela tiden hoppade rundor.





Sen blev det en Sushi plate till middag (som vi delade på), det var hur gott som helst. Jag var bara lite suspekt till det vi trodde var bläckfisk (den ljusa med ett svart band på mitten längst till höger på tallriken) den var lite seg att bita i jag gillar mer sådana bitar som tonfisk (den rosa) som smälter i munnen. Men Andreas gav bläckfisken tummen upp!

Vi hann även med en sväng inom "fun planet" och spelade lite airhockey efter maten. Det var första gången jag spelade, och jag tycker inte vi behöver nämna vem som vann för det är inte relevant :) vi behöver bara säga att jag var väldigt duktig för att vara nybörjare.

Nu ska vi snart gå och lägga oss, kanske ska gå upp tidigt imorgon för att gå till en utkiksplats, men det beror lite på hur vädret är.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: emma

Vännen... Det ser helt underbart ut!!! Suschi, mums.. Får jag nog också äta snart :) Miss U.. Puss

2010-02-15 @ 13:46:43
URL: http://emmath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0