Hälsojakt

Ni ska bara veta hur brödet är "over here" det är som i England fast tusen gånger värre och då förstår i alla fall ni som var med mig i London. Trycker man på brödet med ett finger blir det ett fingeravtryck ner i brödet som försvinner om typ sisådär en 30 minuter. Detta innebär alltså att bröden är väldigt degiga och luftiga, och jag avskyr verkligen sådana bröd. Jag har därför varit på jakt efter något lite fastare och något lite mörkare bröd i en vecka nu. Och i morse gav jag och Andreas oss ut på en hälsojakt. Och hem kom vi med både surdegsbröd och linfrön, efter att vi hittat linfröna så var jag som ett litet barn på julafton kunde typ inte sluta le :) Här är bilder från promenaden...




Det blev som ni kanske förstog ingen utflykt imorse. Klockan ringde klockan 05.00 imorse, men jag och Andreas kom i den stunden på den bra idén att vi skulle sova vidare istället. Det ångrade vi litegrann för vädret var helt underbart idag och det vi skulle gjort var att vi skulle åkt till ett ställe som heter Diamond Head där man har utsikt över hela Honolulu. Anledningen till att vi skulle dit så tidigt var att vi skulle få se soluppgången därifrån. Men med tanke på att vi kommer va här i 3 månader ska vi nog kunna hitta en annan morgon att åka dit på. Tror det är typ det där berget som man ser i bakgrunden på bilden som vi skulle gått till ( bilden är för övrigt tagen från vår lägenhet)...



Annars har det blivit ännu en dag nere vid poolen. Vi hittade eluttag där nere, så nu kan man sitta med sin dator nere vid poolen och plugga, det är gött det!




Nu sitter vi i sängen med det här goda sakerna och pluggar båda två.


Ha det bra där hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0