Fredag kväll

Ja jag vet att vi är lite sega här borta. När det är fredag kväll för oss är det lördag morgon för er.

Jag kommer alltid vara ledig varje fredag nu framöver, vilket känns väldig skönt att ha lång ledigt! Idag när Andreas stack till skolan gick jag en morgon promenad och köpte en kaffe latté på vägen hem. Därefter blev det lite seriöst plugg på C-uppsatsen, det var ändå lite molnigt ute så gjorde inte så mycket att ligga inomhus.

Senare på eftermiddagen gick jag ner till downtown där Andreas skola ligger och mötte upp honom när han var klar. Vi hade planerat att gå och besöka the honorary consul of Sweden. Har väl inte riktigt berättat för alla hur jobbigt det har varit för mig att ta mig hit till Hawaii och hur mkt tid och energi jag och Andreas lagt ner på det (men det får jag berätta i ett annat inlägg) men i vilket fall som helst så har Mr. Cribley som då är the honorary consul of Sweden varit en del av min visum process och hjälpt mig när jag trodde allt var kört. Så jag och Andreas hade bestämt oss för att gå till honom och ge honom en blomma som tack för hjälpen.

När vi kom hem gick vi ut vid poolen och solade en timme men det konstiga var att det var blå himmel och sol men det små duggade ändå. Tror det måste blåst från bergen eller något, sjukt skumt iaf!

Nu sitter vi och dricker rödvin och äte kex och ost :) Om en halvtimme ska vi gå och titta på fyrverkerier som Hilton hotellet bjuder på varje fredag. Sen blir det restaurang för att fira att jag är här.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0