Underbara dag

Min dag idag har varit ganska härlig. Den började med att jag fick skypa med min lilla systerdotter och fick se henne somna in för kvällen, hon och jag har redan en date inbokad den 20:e Maj när jag kommer hem :)

Jobbet idag har rullat på och jag har nu två veckor kvar innan jag slutar. I dagarna påbörjade jag ett nytt projekt, där vi jobbar för the mayors office (borgmästaren) och ska åt deras vägnar skapa en hemsida och en survey, samt vara ansvariga för att hitta företag som surveyn ska skickas ut till. Därför ska jag imorgon börja ringa runt till företag och fråga efter deras e-mail adresser, inte bara ett företag utan 230, får väl se hur det går :)

För Andreas rullar skolan på och även han börjar närma sig målet för sin Hawaii vistelse. Det är ganska mycket muntliga redovisningar och en del final exams som han har framför sig de kommande tre veckorna. Det kommer dock inte vara några problem för honom för han är både grym i skolan och på engelska. Han sätter typ fullpott på allt och hans business lärare har honom som sin favorit elev :) Det är skönt också att han läser business vilket gör att han fått en förståelse för vad jag sysslar med. Och i mitt skrivande av C-uppsats har han varit en stor hjälp då vi har diskuterat och kommit fram till saker som jag inte skulle fixat på egen hand.

På fredag går flyget till en annan av Hawaiis alla öar, Kauai. Där ska vi spendera lördagen och söndagen med en massa äventyr och jag längtar!

Här bjuder jag på en blå himmel med en regnbåge som jag fick syn på i morse!

Godnatt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0