Potluck, mums!!

Idag hade vi vårt knytkalas på jobbet, vilket jag kom på igårkväll vid 22 tiden så det blev till att gå upp klockan 6 på morgonen och laga svenska köttbullar med en touch av mitt egna lilla påhittade recept. Köttbullarna blev uppskattade och alla på jobbet gillade dem, tom någon som fråga efter receptet och då är det verkligen ett gott betyg.

Vi fick testa vitlöksmarinerade räkor, någon nudel tjofräs, stekt kyckling med någon stark chilisås, enchilladas, mina köttbullar, chili con carne, sallad och ost och kex. Var riktigt gott och lyckat sådant borde man göra oftare!


Här har ni min chef till vänster och en annan praktikant till höger som jag jobbar med.

Självklart så fanns det efterrätt, för vissa amerikanare är det viktigast. I alla fall för min chef som började dregla över dessa kanelbullarna innan han ens börjat med maten. Jag kommenterade det att amerikanska kanelbullar verkade lite kladdigare än det svenska receptet, här snålade man varken på kanel-socker-smör fyllningen eller frostingen ovanpå, en rejäl kladdbomb. Min chef fick ner 4-5 stycken sådana här, så på eftermiddagen mådde han så dåligt så han kunde inte sitta kvar i sin stol utan var tvungen att ut och ta en promenad :)

 

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0