Mormors kötbullar ala Tina

Jag har varit nere ett tag på grund av att jag saknar Svensk mat, inget går upp mot det! Därför bestämmde jag och Andreas oss för att laga en riktigt klassiker idag köttbullar, potatis med gräddsås och lingonsylt (läs tranbärssylt). Min mormor är den personen som gjorde dem godaste köttbullarna i världen, nu när hon är borta så tror jag nästan jag kan axla positionen som första köttbullemakerskan i familjen :) Jag har ett hemligt litet trick, men berättar jag det för er mina vänner är det ju ingen hemlighet, så sorry!

Mums vad gott det var, nu är min aptit kommit tillbaka!

 

Idag var sista jobbdagen för veckan och det var en helt underbar dag, med John Mayer musik i rummet. Nu är det bara två veckor kvar på jobbet och jag vill inte riktigt tänka på det för då blir jag bara ledsen. Älskar verkligen alla människor där, och sorgligt att man aldrig kommer träffa dem igen. Har börjat en helt underbar människa för några veckor sen han heter Ken, han ser precis ut som barbiedockan Ken fast ganska mycket äldre och sletnare. Idag hade han en rosa hawaiiskjorta men matchande rosa tonade pilot glasögon. Tydligen har han ett förflutet som ståuppkomiker i Las Vegas som han gärna berättar historier om för mig, hans nickname där var "Dirty Ken" pga att hans skämt inte var riktigt rumsrena, vilket jag också på gott och ont har fått prov på :)

 

Nu ska jag och A gå ner till baren på tredje våningen och ta en drink!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0