Makapuu Lighthouse

Friluftsnördar kan man nog kalla mig och Andreas, att gå hiker har nog kommit in på en top 3 placering vad det gäller att göra för tillfället. Flickorna stannade i Honolulu, de är ju här på semester så de ska ju bara ta det lugnt och slappa, inte kämpa sig upp för ett brant berg :) Hiken vi valt för dagen ledde upp till Makapuu Lighthouse som ligger i den syd-östra spetsen av Oahu ön.

Ganska häftigt att ha en 270 graders hosrisontvy

Fotografen A

En skum växt vi hittade

Man ser det inte riktigt på bilden men det blåser något otroligt mycket

Här var tydligen det bästa stället att se valar riktigt close-up

Skulle aldrig tröttna på Hawaiis miljö hur länge jag än skulle bo här

Still very windy!

'

En av alla saker som är bra med att vara tillsammans med Andreas är att han ibland lurar ut mig på spännade saker som jag aldrig hade vågat göra om jag var själv. Som t.ex. att bestämma sig för att klättra ner för en jätte brant klippkant, för att komma närmare vågorna som slog in på klippkanten. Lite spänning i vardagen förhöjer stämningen!

Precis när vi klättrat ner och var ganska nära där vågorna slog in tittade vi ut mot havet och upptäckte ovädret som drog in, det är dimman ni ser ute på havet. På en minut var ovädret över oss och det var vind och ösregn uppför den branta klippkanten, men upp kom vi tillslut :)

 

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0